Image alt text

O knjigama u digitalno doba: Gutači knjiga donose prave knjiške poslastice

18.09.2019.
Piše: Tatjana Barat

Može li se o knjigama raspravljati na društvenoj platformi koja broji milijune pregleda dnevno? Naši Gutači knjiga pokazuju da može.

Naime, u ovu jesen knjižarski lanac Hoću knjigu gazi s novim projektom, ponovno jedinstvenim na našim prostorima. Pod nazivom Gutači knjiga osmišljena je emisija čiji je cilj pružanje kvalitetnih informacija o knjigama na svima prihvatljiv i zabavan način. Praćenje noviteta, oživljavanje klasika, spajanje knjige i drugih medija, samo je dio onoga što nas očekuje.

No odakle ideja baš za YouTube? Riječ je o svima dobro poznatoj i dostupnoj platformi koja broji milijune videa i još više pregleda dnevno.

Prvi YouTube video bio je podignut na platformu 23. travnja sada već davne 2005., a prikazivao je jednog od suosnivača u zoološkom vrtu u San Diegu. Nije mogao ni zamisliti da će godinama poslije ovo postati platforma s milijunima videa koja će mnoge zaintrigirati više nego televizija. Štoviše, u 2015. godini provođenje vremena na YouTubeu u populaciji od 18 do 49 godina povećalo se za čak 74 %, dok se istodobno smanjilo gledanje televizije. Predviđa se da će do 2025. čak polovica gledatelja YouTubea starosti ispod 32 godine odustati od televizijskih prijamnika i pretplate te se u potpunosti prebaciti samo na ovaj kanal.

Sve ovo zvuči vrlo obećavajuće za platformu kojoj se odlučio pridružiti i knjižarski lanac Hoću knjigu. Pod vodstvom producentice Đine Jakir, urednika Branka Matijaševića i voditelja Aleksandra Curać-Šarića nastala je emisija Gutači knjiga.
 
Književna kultura obrađena na pristupačan način

Urednik nam je otkrio kako je sve započelo i što nas očekuje u ovom hvale vrijednom projektu.
„Ekipa iz Hoću knjigu željela je emisiju koja bi promovirala čitanje i knjigu općenito, ali na način koji je prihvatljiv modernim generacijama koje koriste YouTube i nezavisne video-formate te kojima su društvene mreže svakodnevica. Gutače knjiga mogli bismo nazvati emisijom kulture koja knjigu na gleda u puno širem kontekstu od (samo)obrazovanja te potiče čitanje bez opterećivanja nekim „višim” ili „važnijim” ciljem – emisija koja potiče čitanje radi samog čitanja“, pojašnjava nam Branko Matijašević.

Dodaje kako je to emisija za gledatelje koji shvaćaju da je kultura nešto živo, a ne samo ono što se stvara u akademskim krugovima. Prilikom samog stvaranja sadržaja nadahnuo ga je i nekada vrlo popularan MTV.

„Model koji sam imao u glavi bilo je MTV-jevo promoviranje čitanja, davnih devedesetih. U tim je kratkim videima neka poznata osoba čitala ulomak iz klasika, a sve je bilo izvrsno odrađeno, s porukom 'Books. Feed your mind'. Gutači se uvelike razlikuju od tih videa, ali prilikom uređivanja taj me duh vodio“, kaže.

Prije nekoliko je dana na društvenim mrežama prikazan promotivni video koji je oduševio čitateljske krugove, a urednik ne krije zadovoljstvo svojim suradnicima i odrađenim poslom. Ono što, pak, možemo očekivati u emisijama oduševit će svakog knjigoljupca.

„Svaka se emisija sastoji od nekoliko dijelova. Među njima su top-liste, intervjui s domaćim i stranim autorima, književni fenomeni, knjige koje su (ili će biti) ekranizirane, dječje knjige snažnog vizualnog izričaja, klasici obrađeni na zanimljiv način te proizvodi povezani s čitanjem koji nisu nužno knjiga“, napominje Branko.
 
Premijera u Megastoreu

Sve to i mnogo više možete vidjeti već 20. rujna kada će u prostoru Hoću knjigu Megastorea u Bogovićevoj 7 u Zagrebu u 19 sati premijerno biti prikazana prva emisija. Vrijedi napomenuti da prvih sto posjetitelja očekuju i prigodni pokloni, što je još jedan razlog više za druženje u okruženju knjiga. Vidimo se!

NEOPHODNI KOLAČIĆI

Ključni su za upotrebu Internet stranice i bez istih stranica nema svoju punu funkcionalnost. Nastavkom surfanja i kupovinom neophodni se kolačići smatraju prihvaćenima. Funckionalni kolačići mogu uključivati kolačiće koji pružaju uslugu koju je korisnik zatražio.

KOLAČIĆI ZA STATISTIKU I ANALITIKU

Prikupljaju se anonimno, ne mogu pratiti aktivnosti korisnika na drugim Internet stranicama i služe za praćenje ponašanja korisnika te u svrhu mjerenja ponašanja publike i sastavljanja izvješća za poboljšanja Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

MARKETINŠKI KOLAČIĆI

Upotrebljavaju se za prikazivanje oglasa relevantnih za korisnika i njegove interese. Ovi kolačići također se mogu upotrebljavati za mjerenje učinkovitosti kampanje s kojom je korisnik bio u kontaktu tijekom posjeta Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

www.hocuknjigu.hr koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše iskustvo, funkcionalnost stranice te Vas informirao o odličnim ponudama.
Više informacija o kolačićima možete pronaći ovdje